T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
VATANDAŞA SUNULAN HİZMET
Doğum İşlemleri (Nüfusa ilk Kayıt)
1-Doğum Raporu (var ise)
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 15 inci maddesi
2-Bildirim; ana, baba, vasi veya kayyım, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından, doğumu gösteren resmî belgeye veya sözlü beyana dayalı olarak da yapılabilir. Evlilik dışında dünyaya gelen çocukların bildirimi ise ana, ananın küçük, kısıtlı veya ölmüş olması ya da velayetin kendisinden alınmış olması durumunda çocuk için atanacak vasi veya kayyımları tarafından veya velayetin babaya verilmesi durumunda baba tarafından yapılır.
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulamasına İlişkin Yönetmeliğin 26/1 maddesi.
2-Evlilik öncesi doğan çocukların anne baba tarafından birlikte bildirilmesi zorunludur.
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulamasına İlişkin Yönetmeliğin 24. maddesi
Saklı nüfus işlemleri
1-Saklı nüfus ilmuhaberi ( Müracaat sırasında Nüfus Müdürlüğünce hazırlanacak)
2- Dilekçe
3- Beyan formu
4-İlgilinin talebi halinde, bir adet doğum tutanağı
5- 5 adet fotoğraf
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 11 inci maddesi ve Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 35 inci maddesi
Nüfus Yazımı / Yazım Dışı Kalanlar
1- Nüfus yazımlarında kayıt dışı kalanlar, Türkiye’de bulundukları yer nüfus müdürlüğüne, yabancı ülkelerde ise bulundukları bölgedeki, yoksa o yere en yakın dış temsilciliğe veya doğrudan Bakanlığa başvururlar.
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 43 üncü maddesi
2-Aranacak Belgeler
Nüfus veya uluslararası aile cüzdanları, Nüfus müdürlüklerinden alınmış onaylı nüfus kayıt örnekleri, Askerlik terhis belgesi, Yaş, ad ve soybağı gibi kişi hallerine ilişkin kesinleşmiş mahkeme kararı, Genel Müdürlükçe verilmiş onaylı vatandaşlık kararları, Türkiye Cumhuriyeti pasaportları, Vatandaşlık durumu açıklanmış veya nüfusa kayıtlı oldukları yer gösterilmiş olmak kaydıyla okul diploması, tasdikname veya diğer belgeler ile çalışılan kurumlarca verilmiş onaylı kimlik belgeleridir.
Evlenme
1-Evlendirme Memurluğunca düzenlenen 2 nüsha Mernis evlendirme bildirimi
Aranacak Belgeler :Müracaat sırasında Evlendirme Memurluğu tarafından bildirilecektir.
Ölüm
1-Ölümü tespit eden kurum tarafından düzenlenerek Nüfus Müdürlüğüne gönderilen 2 nüsha Mernis ölüm bildirimi
2-Bildirim sırasında herhangi bir belge verilemediği takdirde; ölünün hısımlarının ve ölüm olayını bilenlerin kimlikleri ile yerleşim yeri adresleri tespit edilir. Belgeler bir yazı ekinde güvenlik makamlarına mülkî idare amirliği aracılığı ile gönderilerek ilgili kişinin ölümünün araştırılması istenir. Tahkikat sonucuna göre ölüm işlemi sonuçlandırılır.
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulamasına İlişkin Yönetmeliğin 69. maddesi
Evliliğin Feshi / İptali
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 145 ve 146 ncı maddesi
Boşanma
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 170. maddesi 5490 sayılı Nüfus
Hizmetleri Kanununun 27. maddesi
Kayıt Düzeltme
1-Mahkeme Kararı
Gaiplik / Gaipliğin Feshi
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 29 ve 32 inci maddeleri
Vasiyetname Bildirimi / İptali
1- Bildirim veya vasiyetnamenin iptaline ilişkin noterce Nüfus Müdürlüğüne gönderilen yazı.
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 155. maddesi
Evlat Edinme / Evlat Edinmenin İptali
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 315- 317 ve 318. maddeleri
Tanıma / Tanımanın İptali
1-Tanıma; babanın, nüfus memuruna, mahkemeye, notere veya konsolosluğa yazılı başvurarak düzenlenen resmî senette ya da vasiyetnamede belirtilen çocuğun kendisinden olduğunu beyan etmesidir. Tanıma beyanında bulunan kimse küçük veya kısıtlı ise veli veya vasisinin de rızası gerekir.
Aranacak Belgeler: Doğum Raporu (var ise) Annenin nüfus kaydını gösteren nüfus cüzdanı fotokopisi veya nüfus kaydı, babaya ait 3 adet fotoğraf
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 295. maddesi
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 107. maddesi
Babalığa Hüküm
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 301. maddesi
Soybağı’ nın Reddi
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 286. maddesi
Maddi Hata / İdarece Kayıt Düzeltme / Kayıt Tamamlama
Gerektiğinde Dilekçe
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 38. maddesi
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 79 ve 80. maddeleri
Kızlık Soyadını Kullanma Talep Dilekçeleri
1-Dilekçe
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 187. maddesi
Nüfus Kaydının İptali
1-Mahkeme Kararı
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 40. maddesi
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 98. maddesi
Kayıt Taşıma/Kayıt Birleştirme
1- Dilekçe veya Mahkeme kararı
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun Geçici 5. maddesi
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 49-67 ve 86. maddeleri
Din Değişikliğine İlişkin İşlemler
1-Dilekçe
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 35/2. maddesi
Veli / Vasi Bildirimi / İptali
1-Mahkeme kararı
4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 404.maddesi / 470, 471, 472, 473,474,475 ve 476. maddeleri
Göçmen Olarak veya Yetkili Makam Kararı ile Türk Vatandaşlığı Kazananların Aile Kayıtlarının Birleştirilmesi
Göçmen olarak veya yetkili makam kararıyla değişik tarihlerde Türk vatandaşlığını kazanarak farklı hanelere tescil edilen ya da aynı aileden olduklarını iddia eden on sekiz yaşından büyük kişilerin; bu yönde yazılı başvuruları ve ibraz edecekleri belgelere göre aynı aileden olduklarını ispat etmeleri, aynı aileden olduklarını belgeleyememeleri halinde ise mahkemeden alacakları tespit kararlarına göre kayıtları birleştirilir.
T.C. Kimlik Kartı
1- Fotoğraflı kimlik kartı talep belgesi (15 yaşından küçüklerde fotoğraf zorunlu değil)
2- Fotoğraf (1 adet talep belgesindeki fotoğrafın aynısı ve son 6 ay içerisinde çekilmiş biyometrik olacak)
3-On- beş yaşını tamamlayanlardan biyometrik verisi alınacağından şahsen başvuruları esastır. Kimlik Kartları kendilerine teslim edilecektir.
4-01/06/2000 tarihinden önce düzenlenen ve sistemde kaydı olmayan nüfus cüzdanlarının yenilenmesine ilişkin müracaat sırasında aşağıdaki belgelerden birinin nüfus cüzdanı ile birlikte ibraz edilmesi halinde nüfus cüzdanı talep belgesi aranmaz.
Uluslar arası Aile cüzdanı, Ehliyet, Pasaport ,Memur Cüzdanı, Avukat Kimlik Kartı, Basın Kartı, Yabancılara mahsus İkamet Teskeresi, Yabancı Kimlik Kartı veya Pasaportu
İbraz edilen belgelerin kişinin kimliğinin tespitine yardımcı olacak nitelikte olmalıdır.
5-Kayıp nedeni ile kimlik kartı talep edilmesi halinde yerleşim yeri muhtarlığından düzenlenen kimlik kartı talep belgesi.
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına ilişkin Yönetmeliğin 128 -131.maddeleri
Uluslararası aile cüzdanı
1-Fotoğraflı Uluslararası aile cüzdanı talep belgesi
2-Fotoğraf. (1 er adet talep belgesindeki fotoğrafın aynısı ve son 6 ay içerisinde çekilmiş)
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 128 inci maddesi
Nüfus Kayıt Örneği
1- T.C. Kimlik Kartı
2-Dilekçe (Şahsen müracaat da gerek yok)
3- Vekaletname ( Şahsen müracaat da gerek yok)
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 43 üncü maddesi
Uluslararası Sözleşmeler Uyarınca Düzenlenen ; “A (Doğum Kayıt Örneği), B (Evlenme Kayıt Örneği), C (Ölüm Kayıt Örneği) Formları
Uluslararası Evlenme Ehliyet Belgesi
1-T.C. Kimlik Kartı
Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu ve Sözleşmeleri (16 nolu sözleşme)
1-T.C. Kimlik Kartı
2-Yabancı vatandaşa ait kimlik belgesi, doğum belgesi ile daha önce evlenmiş olup da evlenmesi sona erenlerin bu durumlarını gösterir tasdik ve tercüme edilmiş medeni hal belgeleri
Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu Sözleşmeleri (20 nolu sözleşme)
Adres Beyanı
1-T.C. Kimlik Kartı
2- Pasaport
3- Ehliyet
4- Evlilik Cüzdanı
5- Oturduğu adresi belgelendiren resmi bir belge (elektrik, su, doğalgaz)
Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi
T.C. Kimlik Kartı
Ehliyet
Evlilik Cüzdanı
Pasaport
Yabancı Makamlarca Verilmiş Olan Resmi Belgelerin İşleme Alınması
1) Yabancı resmî makamlarca verilmiş olan belgeler aşağıda belirtilen şekilde işleme alınır:
a) Sözleşmiş ülkelerce mütekabiliyet esasına dayalı, belgeyi düzenleyen ülkelerin yetkili makamının imza ve mühürünü taşıması şartı ile kabul edilebilen ve ilgili sözleşmesi gereği formüle edilmiş olan belgeler herhangi bir tasdik işlemine tâbi tutulamaz. Bu belgeler;
1) Ülkemizin de üyesi bulunduğu Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonunca hazırlanarak uygulamaya konulan sözleşme gereği düzenlenen ve belirli bir formüle sahip, çok dilde düzenlenmiş olan kişi hallerine ilişkin belgeler tasdike yönelik herhangi bir işlem görmeden doğrudan kabul edilerek işleme alınır.
2) La Haye Devletler Özel Hukuk Konferansınca hazırlanan ve Devletimizin de taraf olduğu Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesine taraf devlet yetkili makamlarınca belge üzerine veya ek bir belge olarak, belgeye ilişkin tasdik şerhi (Apostille) düzenlenmiş ise belgenin aslı, noter tasdikli Türkçe tercümesi ile birlikte kabul edilerek işleme alınır.
b) Yetkili kurum tarafından tesis edilecek işlem gereğince talep edilen ve düzenleyen yabancı resmî makamlara göre farklılık arz eden, belirli bir formüle tâbi olmayan ve ispat niteliği taşıyan belgeler ise tasdik işlemine tâbi tutulur.
1) Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesine taraf bir ülkenin, ülkemizdeki temsilciliğince düzenlenen ve verilen belgelere Sözleşmenin 1 inci maddesi gereği tasdik şerhi (Apostille) uygulanamaz. Bu tür belgeler yabancı ülke temsilciliğinin bulunduğu ilin valiliğince veya Dışişleri Bakanlığımızca (Yabancı temsilcilik Ankara’da ise Dışişleri Bakanlığımızca) "Belgedeki imza ve mühür ............... Konsolosluğuna aittir." şeklinde tasdik edilmesinden sonra, belge yabancı dilde ise noter tasdikli Türkçe tercümesi ile birlikte işleme alınır.
2) Belge, yabancı ülkenin yerel makamlarınca düzenlenmiş ise düzenleyen ülkenin Türkiye’deki temsilciliğince tasdik edilmesinden sonra, Dışişleri Bakanlığımızca belgenin aslına "Belgedeki imza ve mühür ............ Konsolosluğuna/ Büyükelçiliğine aittir." şeklinde şerh verilmesini takiben noter tasdikli Türkçe tercümesi ile birlikte işleme alınır.
(2) Yabancı ülkenin yerel makamlarınca düzenlenen ve düzenlendiği ülkedeki konsolosluğumuz tarafından "İmza ve mühür ........................... makama aittir." şeklinde aslı tasdik edilen belgeler, konsolosluğumuz veya yeminli tercümanlar tarafından yapılmış çevirileriyle birlikte doğrudan işleme alınır. Tercümeleri yeminli tercümanlarca yapılmış belgelerde konsolosluğumuzun imza ve mühür tasdiki de bulunmalıdır.
(3) Yabancı ülkenin Türkiye’deki temsilciliğince düzenlenmiş belgeler, yabancı temsilciliğin bulunduğu il valiliği veya Dışişleri Bakanlığımızca (Yabancı temsilcilik Ankara’da bulunuyorsa Dışişleri Bakanlığımızca) "Belgedeki imza ve mühür ............... Konsolosluğuna/Büyükelçiliğine aittir." şeklinde tasdik edilmesinden sonra, belge yabancı dilde düzenlenmiş ise noter tasdikli Türkçe tercümesi ile birlikte işleme alınır.
(4) Ülkemizde dış temsilciliği bulunmayan devlet makamlarınca veya adına akredite olmuş (ilgili devlet adına işlem yapmakla yetkili) devletin yetkili makamlarınca verilmiş belgeler, akredite devletin Türkiye’deki dış temsilciliğince belgenin onaylanmasının ardından, dış temsilciliğin bulunduğu il valiliği veya Dışişleri Bakanlığımızca "Belgedeki imza ve mühür .............. Konsolosluğuna/ Büyükelçiliğine aittir." şeklinde şerh verilmesinden sonra, belgenin aslı noter tasdikli Türkçe tercümesi ile birlikte işleme alınır.
(5) Dış temsilciliğimizin bulunmadığı devlet makamlarınca verilmiş belgeler, belgeyi veren devlete akredite olan dış temsilciliğimizce "Belgedeki imza ve mühür ................... Dışişleri Bakanlığı’na aittir." şeklinde şerh verilmesinin ardından, belgenin aslı noter tasdikli tercümesi ile birlikte işleme alınır.
(6) Fahri konsolosluklarca düzenlenen belgelere dayanılarak işlem tesis edilmez.
İlçe Nüfus Müdürü
|
Hacer KONUKCU |